Boekrecensie Ik wist het
Boekrecensies

Boekrecensie Ik wist het

Don’t judge a book by it’s cover, zeggen ze. Toch deed ik dat wel. Toen ik Ik wist het van Chantal van Gastel zag was ik gewoon meteen verliefd op de cover. Het moest wel een geweldig boek zijn. En als dat niet het geval was, zou het in ieder geval mooi op de salontafel staan. Of op welke tafel of kastje dan ook.

Ik wist het

Maar ik wist het, eigenlijk meteen al, het í­s een geweldig leuk boek!

Succes

Het verhaal neemt je mee in het leven van Mia Robbins. Zij besluit het roer om te gooien en haar droom na te jagen. Haar collega’s en vrienden verklaren haar bijna voor gek als ze haar baan in de marketing opzegt om haar eigen bloemenwinkel te beginnen. Maar Mia volgt haar hart en zet door. Ze heeft de perfecte locatie voor haar winkel al gevonden. Een schitterend pand aan het sfeervolle stationsplein dat al sinds haar jeugd in haar hart zit. Ondanks het tegengesputter van wat mensen om haar heen, weet ze zeker dat ze het tot een succes kan maken.

Opbloeien

Dat niet alleen haar carrière opbloeit door de start van de winkel, maar ook haar liefdesleven, had Mia niet kunnen voorzien. Of, toch wel? Als ze Feo ontmoet, de man van haar dromen – letterlijk – is haar geluk compleet. Alleen is Feo niet de enige over wie Mia droomt. Ze raakt steeds meer betrokken bij de levens van anderen en weet dingen die nog niemand kan weten. Mia doet haar uiterste best om dit aan niemand te laten merken. Ze wil geen problemen veroorzaken. Toch kan ze niet voorkomen dat de nieuwsgierige journalist Axel haar in de gaten krijgt en een geweldige primeur ruikt. Mia probeert hem af te schudden, maar Axel wordt niet voor niets De Haai genoemd. Hij bijt zich vast en laat niet meer los. Maar wil ze eigenlijk wel uit zijn buurt blijven? Axel doet haar meer dan ze wil toegeven.

Boekrecensie Ik wist het

Conclusie

Een fantastisch boek, van binnen en van buiten! Chantal van Gastel heeft een heerlijke schrijfstijl en zet met deze feelgoodroman niet alleen maar een leuk en romantisch verhaal neer. Onwillekeurig ga je je ook afvragen of jij wel je dromen najaagt, of dat je maar het werk doet dat je omgeving van je verwacht. Toen ik dit boek in 2016 aan het lezen was, hielp het mij mede om voor mijn droom te gaan (schrijver en redacteur zijn) en daar vol voor te durven gaan. Het deed mij beseffen dat je als eerste in jezelf moet geloven. Want als jij niet in jezelf gelooft, doen anderen dat ook niet. Dus ga voor je droom! Voor Mia was dat het openen van haar eigen bloemenwinkel, voor mij nieuwe stappen in het schrijverschap nemen. Wat voor ons beide een bloeiende keus bleek te zijn.

book

En ook voor Chantal van Gastel bloeit er steeds meer op, in 2022 is Ik wist het verfilmd, wat de derde boekverfilming voor haar betekende.

Meer boekrecensies lees je hier.