Boekrecensie Miss Communicatie

Een heerlijk grappig, romantisch en toch ook spannend boek.
Communicatie

Miss Communicatie van Astrid Harrewijn gaat over de journaliste Didi, die zich in haar nieuwe baan bij het blad De Week nog moet bewijzen. Als ze onverwacht de kans krijgt om de coverstory voor het zomernummer te schrijven, die over Twitteren gaat, verdiept ze zich in dit medium. Wanneer ze op het spoor komt van twee dames die plotseling gestopt zijn met Twitteren, ruikt ze een goed verhaal. Nadat een vriendin van haar onder vreemde omstandigheden overleden blijkt te zijn, bijt ze zich helemaal vast in het verhaal.

Haar twee huisgenoten, Iris en Lein, en haar baas en een collega vinden dat ze spoken ziet. Er zit helemaal geen verhaal in, vinden ze. Misschien is ze wel  overspannen aan het worden. En ook Joep, die ze op een Twitter-feest ontmoet heeft, probeert haar duidelijk te maken dat ze maar beter een ander verhaal kan schrijven als ze een geslaagde coverstory wil afleveren. Heeft hij, net als haar huisgenoten en collega’s gelijk, of heeft hij er andere belangen bij

Heerlijk

Een heerlijk verhaal. Lekker geschreven, met veel humor en spannender dan ik had verwacht. Heel leuk. Ik had gedacht dat het vooral een ‘feel good’ boek zou zijn (ook leuk), maar verassend genoeg was dat het niet alleen. Ik hou niet van thrillers, maar dit was leuk spannend zeg maar.

Trilogie

Het boek is het eerste deel in een serie van drie. In deel twee, Miss Match, speelt huisgenoot Lein de hoofdrol en in het derde deel, Miss Verstand, huisgenoot Iris.

Astrid Harrewijn trilogie

Wil jij dit boek ook lezen? Kopen kan heel makkelijk via onderstaande link. Je komt dan rechtstreeks op de juiste pagina van Bol.com, waar je direct het boek kunt bestellen. Dat kost je niets extra’s. Je helpt mij er echter wel mee, omdat ik een kleine commissie ontvang wanneer je via deze link bij Bol.com koopt. Een vergoeding voor de tijd die ik in het recenseren heb gestoken. Alvast veel leesplezier toegewenst!