7 dingen om deze nieuwe week te doen

Kijk je ook zo reikhalzend uit naar de lente? Ik wel! Zeker sinds het de afgelopen weken toch nog weer heel winters was. Brrr. Ik kan niet wachten op het voorjaar en de winter van mij af te schudden. Ook al is het nog (heel even) winter, met onderstaande 7 dingen maken we alvast ruimte voor de lente.
Sugarfree

Eet en drink een maandje suikervrij. Ik heb gemerkt dat vooral deze tijd van het jaar heel geschikt is om een sugarfree challenge aan te gaan. Het zorgt niet alleen dat je bloedsuikerspiegel weer in balans komt, maar helpt ook die paar winterkilo’s makkelijker kwijt te raken.

 

Extra vitamines voor de weerstand

Ben je ook geveld geweest door de griep, of net als ik, ternauwernood eraan ontkomen deze winter? Hoe dan ook, tijd voor een vitamineboost. Dan kan heel makkelijk door vaker een frisse salade als lunch te nemen. Bijvoorbeeld een rucola sla met plakjes avocado, gekookt ei en gerookte kip. Of wat dacht je van een salade van veldsla met komkommer, tomaat, aardbei en pompoenpitten? Combineer naar hartenlust groente, met fruit en noten en zaden. Of maak een heerlijke verse soep met veel groenten als lunch, lekker en verwarmend. Een heerlijke smoothie erbij maakt het helemaal af. Goed voor de vitamientjes, vezels en mineralen!

fruit

Winter eruit, lente erin!

Geef je huis een goede voorjaarschoonmaak. Lekker opruimen, alles luchten en goed de stofdoek en bezem erdoor halen. Een opgeruimd huis geeft een opgeruimde geest zeggen ze wel eens. Het geeft ook energie en zin om weer lekker actief en creatief bezig te zijn.

 

Ga naar buiten

Maak een lentewandeling. Lekker dik aankleden en stevig doorstappen en je hebt geen last van de kou. Een frisse wandeling is gezond voor je lichaam en geest. Zeker als het zonnetje schijnt en je zo ook vitamine D aanmaakt.

 

Vakantie voorpret

Boek alvast je vakantie voor komende zomer. Boek een vakantie naar een plek waar je heerlijk kan opladen, bijkomen en geïnspireerd kan schrijven.

 

Een doel hebben

Doelen stellen – lange termijn

Het is goed om doelen te stellen. Misschien heb je dat tegen het einde van het jaar al gedaan voor dit nieuwe jaar. Maar misschien heb je nog nooit opgeschreven welke doelen je zou willen halen. Een goed begin kan zijn om een aantal doelen op te schrijven waar je dit jaar naar toe wil werken. Waar wil je staan aan het einde van het jaar? Wat wil je geleerd hebben? Wat wil je bereikt hebben? Misschien een blog starten? Je eerste boek schrijven?

Als je voor het nieuwe jaar wel al een doelen lijstje gemaakt had, kan het nu een goed moment zijn om voor jezelf tussentijds te evalueren. Zit je op het goede spoor? Zijn sommige doelen niet haalbaar gebleken en moet je bijstellen? Of heb je sommige doelen al sneller gehaald dan verwacht en is het een goed idee om nieuwe doelen op je lijstje erbij te zetten?

Doelen stellen – korte termijn

Het werkt ook goed om naast je grote doelen een lijstje met kleine doelen te maken. Bijvoorbeeld een week of maand doelenlijstje. Daar kun je dan bijvoorbeeld op zetten dat je doel is die week of maand een x-aantal woorden geschreven te hebben aan je boek, een viertal blogs geschreven te hebben, je werkplek opgeruimd te hebben, de foto’s van vorig jaar in geplakt te hebben etc.

 

Stretchen

En dan bedoel ik niet lichamelijk. Hoewel dat ook heel goed kan zijn, natuurlijk. Nee ik bedoel je innerlijke zelf stretchen. Kom uit je comfortzone en doe iets wat je eerder niet kon of niet durfde. Altijd al van plan geweest een boek te schrijven? Aan een opleiding te beginnen? Een wereldreis te maken en er over te bloggen? Ga het dan nu gewoon doen! Zet stappen, ook al weet je nog niet waar de weg heen leidt. Als je met de auto in het donker over de weg rijdt, zie je ook alleen maar het stukje weg waar de koplampen op schijnen. Toch vertrouw je er dan ook op dat de weg door gaat en goed begaanbaar is. Stretch jezelf en maak jezelf groter en sterker.

 

Wat zijn jouw plannen en voornemens voor deze week?

Groetjes,
G
iovanna Jansen

Hier lees je meer tips om deze week te doen.

2 Comments

  1. Manon

    06/03/2018 at 20:52

    Fijn lijstje! Ik merk zelf ook dat ik meer behoefte heb aan vitamines en heb vandaag mijn fruitschaal weer goed gevuld.
    Mijn plannen voor deze week zijn om veel te lezen, te schrijven en om zo veel mogelijk buiten te zijn.

    1. Giovanna Jansen

      07/03/2018 at 19:29

      Wat een goede plannen Manon. Zo fijn dat het weer meer naar-buiten-gaan weer is. Veel lees- en schrijfplezier gewenst!

Geef een reactie

%d bloggers liken dit: